Tilausohjeet

TILAAMINEN:
Tuotteita voi lisätä ostoskoriin tuotesivulla olevalla painikkeella. Useampi klikkaus lisää useamman kappaleen. Vaihtoehtoisesti voit syöttää kappalemäärän erilliseen ruutuun ennen ostoskoriin lisäämistä. Mikäli tuote on loppu varastosta, näkyy siitä ilmoitus tuotteen yhteydessä ja ostopainike puuttuu.

Sivun ylälaidassa olevasta ostoskori -kuvakkeesta pääsee tarkastelemaan ostoskorin sisältöä. Tuotteita voi ostoskorissa lisätä tai poistaa.

Kun olet tarkistanut ostoskorisi sisältöön, jatka syöttämällä yhteystietosi (tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia), jonka jälkeen pääset valitsemaan toimitustavan ja maksutavan. Hyväksyttyäsi toimitusehdot (rasti ruutuun), voit siirtyä maksamaan.

Toimitustapavaihtoehtoina ovat Postipaketti (noudetaan postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista), Postin Kotipaketti (toimitetaan kotiovelle), Matkahuolto (toimitetaan lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen), tai nouto myymälästä (Lahti tai Vantaa).
Pienet paketit (alle 30 mm paksut) voidaan toimittaa Postin Pikkupakettina tai joissakin tapauksissa kirjeenä.

Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan ja lähetyksen painon/koon mukaan. Pienin toimituskulumme on kirjetoimituksissa 3,50 euroa. Muutaman tuotteen kohdalla (esim. viinipullot) on poikkeavat toimituskulut. Tiedot niistä ovat ko. tuotteiden tilaussivuilla.
Myymälästä (Lahti tai Vantaa) noudettaessa emme veloita toimituskuluja. 
Toimituskulun määrä näkyy kassalla maksun yhteydessä.

Jos maksutavaksi on valittu Posti-/bussiennakko, toimituskuluihin lisätään ko. palvelumaksu.

Maksuvaihtoehtoina ovat Paytrail (maksu verkkopankkitunnuksilla tai luottokortilla) tai Posti-/Bussiennakko (maksetaan noudettaessa Postin tai Matkahuollon toimipisteessä). Yleisimmät luottokortit: Visa, MasterCard, American Express. Pankkiyhteydet: Useimmat kotimaassa toimivat pankit.
Jos toimitustavaksi on valittu Nouto, tilauksen voi maksaa jommallakummalla myyntipisteellämme myös kortilla tai käteisellä.

Kun tilaus on maksettu, saat tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli tilausvahvistusta ei tule, pyydämme tarkistamaan, ettei se ole joutunut esimerkiksi roskapostilaatikkoosi.
Mikäli tilaus ei yrityksistä huolimatta näytä menneen läpi, saattaa syynä olla, että maksupalvelu on jostain syystä hylännyt maksun. Kokeile toista maksutapaa tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme ongelmaa. Yhteystiedot löydät täältä.

Tarkistathan että tietosi ovat oikein ennen tilauksen lähettämistä. Onnistuneen toimituksen kannalta on tärkeää, että sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero ja toimitusosoite ovat oikein.


LÄHETYKSEN VASTAANOTTAMINEN:
Kun tilauksesi lähetetään, saat sähköpostissa lähetysilmoituksen. Mikäli näitä viestejä ei tule, tarkista roskapostilaatikkosi.

Tavarat lähetetään Posti- tai Matkahuoltopakettina (toimitustapa valitaan tilauksen yhteydessä). Vastaanottajan sähköpostiin toimitettavan seurantalinkin avulla voidaan seurata paketin kulkua. Kun paketti saapuu noutopaikkaan, Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja/tai Postin mobiilisovelluksella (mikäli se on vastaanottajalla käytössä). Saapumisilmoituksesta lähtien lähetys pitää noutaa 7 päivän kuluessa (koskee sekä pakettiautomaattia, että Postin noutopistettä). Mikäli lähetystä ei noudeta määräaikaan mennessä, lähetys palautuu meille. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan.

Kirjetoimituksissa ei Postin seurantapalvelua ole käytettävissä.

Mikäli sinulla on kysyttävää, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme:
melkko(at)melkko.fi
03 872 9700


Tervetuloa ostoksille verkkokauppaamme.